Een gezonde leef- en eetstijl.

Samen een voedingsplan opstellen die past bij jouw persoonlijke leefstijl.
06 - 18 48 42 56

Laat voeding je medicijn zijn, want je medicijn is je voeding.
                                  Hippocrates 

Voeding lijkt vandaag de dag een (te) grote rol in het leven van velen te spelen.
De media staan er vol mee, allerlei dieetgoeroes staan op vanuit diverse invalshoeken. Alle hypes op voedingsgebied zorgen ervoor dat er alleen maar méér mensen bijkomen met een gewichtsprobleem. Mensen blijven jo-jo- ën en worden door alle pogingen om af te vallen alsmaar dikker en/of ongelukkiger.
 
Alles met mate eten zodat je alle voedingsstoffen binnen krijgt om je lekker in je lijf te voelen. Maar de basis van mijn advies is jouw eetgewoonte. Samen jouw voedingspatroon verbeteren. Dit wil zeggen kleine dingen veranderen aan je voedingspatroon en voldoende beweging ernaast. 
Kleine stapjes die haalbaar en daardoor blijvend zijn.

Overgangs- en gewichtsconsulente én    ervaringsdeskundige

Ik wil mensen er graag bewust van maken dat ze een keuze hebben in wat ze zelf willen eten. Lekker eten en een gezond gewicht, zijn in veruit de meeste gevallen prima haalbaar wanneer je je voedingsgewoonten eens onder de loep legt. Wat betekent eten voor jou? Hoe ga jij met eten om? Wanneer eet je? Wat eet je? En waarom? Wat zou er letterlijk en figuurlijk ‘Vanhetlijf’ kunnen?

Een vitale leefstijl staat voor beweging die jij leuk vindt, zowel qua tijd als  bewegingsvorm(en). Een vitale leefstijl betekent ook een gezond voedingspatroon zonder pakjes en zakjes.

Ik wil je graag motiveren om je eetgedrag (en bewegingsgedrag) zo te veranderen dat je een leef/voedingspatroon ontwikkelt, afgestemd op jouw wensen en jouw leefstijl waardoor afvallen of aankomen blijvend is en jij een voor jouw gezond gewicht bereikt waar jij je prettig bij voelt! Bijkomend voordeel is dat doordat je anders met voeding omgaat, voeding geen hoofdrol meer speelt in je leven. Hou je tijd over om te leven!

Mocht je zowel gewichtsproblemen als overgangsklachten hebben, dan kunnen we beide aanpakken.
Gezonde leefstijl leidt naar minder overgangsklachten!

06 - 18 48 42 56

De beste manier om iets voor elkaar te krijgen , is gewoon beginnen.....

Dit wil zeggen kleine dingen veranderen aan je voedingspatroon en voldoende beweging ernaast. Kleine stapjes die haalbaar en daardoor blijvend zijn.

Voedingssdvies op maat

Een vitale leefstijl staat voor beweging maar wel beweging in wat voor jou leuk is, zowel qua tijd als qua welke bewegingsvorm(en). Een vitale leefstijl staat tevens voor een gezond voedingspatroon zonder pakjes & zakjes. Ik doe niet mee aan hypes, ik ben voorstander om alles met mate te eten zodat je alle voedingsstoffen binnen krijgt om je lekker in je lijf te voelen. Mocht je zowel gewichtsproblemen hebben als overgangsklachten , dan kunnen we beide aanpakken. Gezonde leefstijl leidt naar minder overgangsklachten!

1e consult (Intake-gesprek)

Via beveiligde e-mail ( -zorgmail) stuur ik je (nadat een afspraak is ingepland) een vragenlijst met vragen die betrekking hebben op je gezondheid en jouw voedingspatroon. 
Tijdens dit eerste consult, bespreken we onder meer wat jij van mij en ik van jou mag verwachten.
Als startpunt nemen we daarna door wat je op een dag in de week hebt gegeten en gedronken.
We meten je gewicht op een weegschaal, die ook informatie geeft over BMR, BMI, spier- en vetmassa en visceraal vet.  Ik geef uitleg hierover en ik geef je alvast een paar tips en flyers mee om aan de slag te gaan. 
Nieuwsgierig?

2e consult

Uitleg wat een voor jouw goede hoeveelheid Kilocalorieën (kcal) p/dg kan zijn met daarin meegenomen voldoende koolhydraten, eiwitten, (verzadigde) vetten, vezels, vocht en beweging. Ik werk graag met de Eetmeter van het Voedingsadviescentrum om zicht te krijgen in jouw voedingspatroon. Het is niet de bedoeling dat je voor altijd kcal blijft tellen, dit gebeurt alleen in de beginfase om een beeld te krijgen. 
06 - 18 48 42 56

3e consult en Overig

Hier heb ik één voorbeeld-menu voor je gemaakt, aangepast aan jouw eetpatroon. Ik maak niet meer dan één menu omdat ik je wil aansporen zelf aan de slag te gaan met wat jij lekker vindt. Hierdoor is de kans veel groter dat je het eetpatroon blijft volhouden. Ik blijf je wel adviseren over het maken van gezonde keuzes. Deze vervolgafspraken duren meestal 15 of 30 minuten om alleen te wegen met kleine adviezen. Jij bepaalt zelf hoe lang je begeleiding van mij wilt hebben.

Een extra optie is dat ik een keer met je meega naar jouw favoriete supermarkt om te kijken hoe jij winkelt. We kunnen dan bespreken waar je op kunt letten en wat er mogelijk anders kan. 
Etiketten leren lezen is een vast onderdeel van de consulten.
info@vanhetlijf.nl
envelopephone-handsetmapcalendar-full